• str. Uzinelor 11 (CC StroyLux), et. 4, Showroom 401
  • office@tdt.md
  • +/373 22/ 928 829
tridimensional tec shop
De la tablele cu cretă la tablele interactive.

De la tablele cu cretă la tablele interactive.

Cum a schimbat tehnologia modul de predare a profesorului?

Tehnologia devine din ce în ce mai avansată. Elementele care sunt mai rapide și mai eficiente au înlocuit elementele  pe care odată le utilizasem. Aceste sunt elementele care se află în casele noastre cât și cele care sunt în școli. O mulțime de școli au în dotare tehnologii care îi vin în ajutor profesorului în timpul predării. Poate sună nemaipomenit, dar majoritatea școlilor posedă aceste tehnologii avansate, dar când privim în adânc, observăm oare niște schimbări de-a lungul timpului? Mai exact, observăm careva schimbări în modurile de predare a profesorilor de astăzi? 

Tehnologia este pretutindeni, ea afectează modul în care socializăm, facem cumpărăturile, ne jucăm iar cel mai important modul în care învățăm. Cu prezența impunătoare și creșterea continuă în viața noastră, e inevitabil să nu folosim tehnologia în sălile de studiu. 

Astăzi, ne propunem să vă prezentăm punctele forte ale implementării unei tehnologii într-o sală de clasă.

  •  Dacă este utilizată corespunzător, ea îi va ajuta pe elevi să se pregătească pentru viitoarea carieră, în care desigur va fi mult loc pentru tehnologie.

  •  Integrând tehnologia în sala de clasă, este la sigur un mod precis de a obține diversitate în modurile de predare.

  •  Oferă elevului posibilitatea de a interacționa mai mult cu colegii de clasă, astfel încurajând colaborarea.

  •  Tehnologia ajută studenții să se pregătească de situații adevărate din viața reală. Dacă totuși devenim tehnologic dependenți pe zi ce trece, ca să devii un cetățean de succes în țara ta, trebuie să fii un pic expert în noile tehnologii.

  •  Integrând tehnologiile în educație zilnic permite elevilor să rămână implicați. Copii de astăzi adoră tehnologiile, deci sunt mult mai interesați în studiere dacă au posibilitatea să utilizeze instrumentele preferate.

  •  Împreună cu tehnologia, o sală de clasă este un loc mai fericit. Elevii ard de nerăbdare să utilizeze tehnologia, deci sunt mai apți de a învăța. 

  •  Când tehnologia este ușor disponibilă în sala de clasă, elevii sunt capabili să acceseze rapid cea mai recentă informație.

  •  Modul tradițional pasiv de învățare este depășit. Cu o tehnologie în clasă, profesorul devine antrenor, cel care sfătuiește și încurajează. 

  •  Elevii devin mult mai responsabili. Tehnologia îi ajută pe elevi să preia controlul asupra propriilor studii. Ei învață să i-a decizii și să aibă grijă de propria persoană.
  •  
  •  Studenții pot avea acces la manualele digitale, care sunt în mod constant înnoite și deseori mult mai autentice, mai utile, creative și mult mai ieftine decât acele cărți grele vechi.

Dacă înainte de apariția tehnologiei profesorii deseori erau nemulțumiți de indiferența elevilor care nu vedeau nimic atractiv în dialogul sau monologul unui profesor la ore, acum lucrurile stau altfel. Prezența unei table interactive este acel element care atrage, unește și motivează. Crearea unei astfel de tehnologii a fost generată de necesitatea implementării unei schimbări în sfera educației. Este acea schimbare care sporește productivitatea și eficiența. O tablă interactivă nu este un capriciu, este o necesitate în lumea de astăzi.